1. Początek – przywitanie
Zapoznanie z grupą uczestników, zrelacjonowanie otoczenia, ułożenie ram szkolenia oraz przedstawienie planu szkolenia i przebiegu.
2. Idea marki
Informacje dotyczące marki, historia, idea, założyciel, osiągnięcia, cechy marki, Dystrybutor marki w Polsce– charakterystyka dystrybucji.
3. Opis grupy topowych produktów
Topowe produkty z uwzględnieniem zapotrzebowania klienta tj. stylizacja lub pielęgnacja, rodzaj klienta.
4. Cechy produktu, oraz korzyści dla klienta
Różnica pomiędzy cechami, a korzyściami , jak właściwie ocenić właściwości, dobór produktów.
5.Sprzedaż, handel – idea sprzedaży produktu w salonie
Dlaczego warto sprzedawać produkty, jakie niesie to korzyści, system motywacyjny w salonie dla sprzedaży produktów.
6. Typologia klienta w aspekcie społecznym
Cztery typy klienta, cechy społeczne, najważniejsze wartości
7. Ćwiczenia praktyczne, demonstracja sprzedaży
Prowadzący demonstruje techniki sprzedaży.
8.Praca uczestników szkolenia, scenki sprzedażowe
Praca w grupach w relacjach fryzjer – klient z uwzględnieniem typu klienta i najważniejszych cech dla danego typu osobowości.
9. Podsumowanie – ocena efektów sprzedażowych.